Thursday, January 14, 2010

cuba berkembang

Assalamualaikum dan salam mulia


Semakin hari,semakin banyak PUNCA yang membuatkan aku banyak berfikir sekarang ini.

Semalam aku jumpa seseorang yang membukakan mata dan fikiran aku.

Sekarang aku sudah ada banyak pilihan.Dan aku sudah Nampak dimana cabang dan simpang.

Dunia bisness terlalu luas untuk dikatakan.Yang pasti niat itu kena betul.

Aku harap aku pegang sampai bila-bila niat aku ini.

Aku mahu majukan diri aku,keluarga,agama,bangsa dan Negara.Aku kalau boleh mahu tolong semua orang terutamanya kaum aku sendiri MELAYU.

Kadang-kadang aku sedih dan sebak bila tengok kaum sendiri.macam-macam ragam dan perangai yang aku jumpa.memang betul,melayu tidak boleh tengok melayu naik.aku pelik dan rasa sedih kenapa jelous dengan kaum sendiri maju.sampai bila kita mahu maju?

Semalam,aku jumpa seseorang yang membuat aku banyak tertanya dan aku agak terperanjat dan respect dia.dia seorang wanita dan masih muda tetapi sudah ada tanggungjawab yang besar dan ada syarikat sendiri.aku respect dia sebab dia pandai manage.kalau lelaki aku tidak hairan tetapi ini perempuan.

Apa yang dia bawakan adalah dalam apa yang aku cuba mahukan.

Sekarang ini aku cuba untuk berlajar dengan dia dan dia pun tidak kisah dengan ilmu dan pengalaman yang dia ada.

Sekarang ini,aku sedang berfikir tentang rancangan aku.rancangan jangka masa pendek.jangka masa 5tahun.dan jangka masa lama.

Aku akan cuba berfikir secara waras dan mengambil langkah berjaga-jaga dan ingin menjadi seseorang yang sangat cerewet.

Aku harap,semua menyokong aku.

3 Comments:

  1. AL journey said...
    aku rase kau kene bace buku ni

    "rich dad, poor dad.."

    die starting dri low.. then kaye dgn small bines n so on..
    cari la.
    35 ringgit je..
    ade malay version.

    tagline ie : mengajar ttg kewangan yg tidak di ajar di skolah.."

    all the best,.
    sYafiQ said...
    thanks nana...

    tu r..aku pun de dgr psl buku ni but aku cari tak jumpa2 lagi..huhu
    AL journey said...
    ohw.. banyak je.. the top seller kat new york. kau cri kat popular pun ade..
    aku tgh bace
    baru smpai page 60..
    abg aku la pakse bace..
    bku tu dlm ie ade figure sume la..
    senang nak paham..

    dgr 35 cam mahal.. tapi bile bace ape yg tulis sgt9x berbaloi..

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails