Sunday, January 17, 2010

TELUS

Assalamualaikum dan salam muhibah.

Sekarang ini aku sudah jarang untuk mengUPDATE blog ini.Bukan aku tak mahu tetapi aku tidak ada masa yang cukup untuk menaip hanya mampu membaca sahaja.

Bulan ni aku sudah cukup 9bulan aku bekerja dan aku baru sahaja CONFIRM end of last year.Sekarang ini aku diberitahu yang aku akan dinaikkan gaji selepas raya cina.adakah ini akan benar-benar berlaku atau tidak?itu aku tidak tahu.kita tidak akan tahu apa yang akan berlaku dalam masa 2-3 bulan lagi.kita hanya boleh merancang dan membayangkan sahaja.

Alhamdulillah.Sekarang ini aku rasa diri aku sudah ada MARKET.minggu lepas aku jumpa seseorang yang membuatkan aku semakin bersemangat untuk meneruskan bisness aku dan aku tahu ini adalah petanda bagi aku.aku rasa aku boleh pergi jauh dan kami ada plan.

Tadi,aku jumpa lagi seorang.Diffent background and totally different.I likes him bisness.and I respect him coz if I story, you all thinks he is MUSLIM.but totally not.He is Chinese and around 40++.Dia buat bisness bukan untuk kaya tetapi untuk menilai diri dia seorang yang jujur dan TELUS.aku suka ayat dia yang ni 'penipu pun boleh kaya,tetapi hati tidak tenteram buat apa'.dan 'duit yang I dapat ni semua itu rezeki dari tuhan dan bukan untuk I sorang'.

Ada kita pernah jumpa orang MUSLIM bercakap macam itu?sukar untuk kita jumpa.ada itu memang ada.

Aku rasa sekarang ini aku sudah ada sedikit pengalaman.HANYA SEDIKIT sahaja.tidak banyak.Dari sedikit itu kita boleh kembangkan dan apply dalam life style kita.

Aku rasa sekarang ini aku sudah boleh apply kerja kat tempat lain.tetapi aku cuba fikirkan masa depan aku juga.guys yang aku ceritakan tadi tu pun nak tarik aku kerja kat company dia.But,I know what he want.I try to find out more and close to him.Everyday I try to find out more about bisness and I try to close with all person especially the main person in charge of project.

Buat masa sekarang ini,aku sedang membuat satu survey dan mahu create 1 small company with small budget but high income.Hopefully I can do it.And pray for me to get others job also.

Aku mahu bekerja dan mahu buat bisness.Aku tahu aku boleh.Cuma aku akan berhijrah dari malas ke rajin.i try my best.thanks to all my beloved family and fwen coz support on my back.

Apa yang pasti,aku akan sibuk selepas ini.dalam sehari ada 24 jam.9 jam aku bekerja untuk orang.9jam lagi aku buat bisness sendiri.so,ada balance 6jam lagi adalah untuk berehat.

Aku mahu dan aku pasti boleh


 


 

2 Comments:

  1. ini blog wirdah said...
    semoga sukses ye kwn =)
    sYafiQ said...
    thanks wirdah:)

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails