Tuesday, December 8, 2009

SKANDAL


Salam sejahtera kepada semua.Moga hari ini adaalah lebih baik dari semalam.

Hari ini aku mahu berkongsi cerita tentang SKANDAL.

PAgi-pagi lagi aku sudah terjaga dari tidur kerana terdengar HOT FM kat 8TV.tajuk utama hari ini adalah skandal.aku sangat tertarik dengan tajuk pada hari ini.Ramai juga yang member respon dengan tajuk pada hari ini.boleh dikirakan tajuk paling hangatlah.

Dan ramai juga yang membuat pengakuan berani mati terhadap diri sendiri dan para pendengar.Ada yang aku dengar tu,sudah ada suami pun ada skandal.ada yang dah ada isteri,ada 2 lagi skandal diluar sana.Ada yang sudah berkahwin,si isterinya ada skandal dengan kawan baik suaminya dan suaminya ada skandal dengan rakan isterinya.

Aku dengar tentang ini seperti tidak keruan.ada juga didunia ini buat benda-benda macam ini.Serius,aku agak takut bila dengar cerita semua itu.Moga aku dijauhkan dari semua ini.Tidak salah kalau belum berkahwin,tetapi sudah berkahwin kenapa perlu berlaku sedemikian rupa?aku tidak paham.

Salah satu sebab mereka adalah untuk mengisi masa yang kosong dan menjadi hobi.kenapa perlu mengisi masa dengan berSKANDAL?apa yang korang dapat?

Ya,aku tahu,perempuan yang berniat seperti ini adalah hanya untuk mendapatkan fulus. Materialistic sememangnya macam ini.Aku memang benci dengan perempuan sebegini.Bila dia dah dapat apa yang dia nak,terus pergi.Memang celaka ini perempuan.dan lebih mulia bagi aku panggil ini orang BETINA.

Aku harap aku dijauhkan dari orang seperti ini.

Aku juga tidak faham kenapa lelaki juga berSKANDAL sedangkan sudah mempunyai isteri yang cukup sempurna?oh,lupa.lelaki ada 9 akal dan 1 nafsu.perempuan pulak ada 1 akal 9 nafsu.(betulkan?)

Aku harap aku dijauhkan dari semua ini.

Cukuplah apa yang sudah ada dalam hidup aku.Aku tidak mahu lebih.dan aku juga tidak mahu buang MASA,DUIT dan macam-macam lagi kepada orang sebegini.Cukup aku sudah ada ornag yang betul-betul menyayangi aku dan serius dengan aku iaitu Fadia Edna Farahin Bte Mohd Fairoz

Ps/t : honey,b mintak maaf sangat tentang semalam.b harap honey faham dan kita sama-sama perbaiki diri kita.B saying honey sangat-sangat.

5 Comments:

  1. Anonymous said...
    "lelaki ada 9 nafsu dan 1 akal.perempuan pulak ada 9 akal 1 nafsu"

    sori..tp ase cm trblek je..huk3
    sYafiQ said...
    tu r..aku rasa cam terbalik...

    aku hanya insan yang sentiasa mencari benda baru
    nn said...
    haahla. perempuan ada 9nafsu. tapi lelaki tu ha ada banyak akal bukan pandai tapi asek auta je :P

    btw, benda ni bukan baru. pernah dulu2 masa sekola rendah dengar kat radio ada perempuan ni call ckp die ade prob with husband die. die ada scandal. and husband die pun ada jugak. huhuhu. apalah nak jadi. baik cerai je. tapi maybe takut nak mencemarkan nama keluarga pasla tu x cerai.
    YayaEdna said...
    mase sekolah dulu, ade kawan cakap..pasal nafsu and aqal laki and pompuan ni.die kata laki ade 1 nafsu, 9 akal..prmpn 9 akal 1 nafsu.tapi besar 1 nafsu laki = 9 nafsu perempuan yang dicampur2...kire cam leh katakan 1 nafsu lelaki tu cam satu bulatan besar = 9 nafsu perempuan dalam bulatan kecik2 yang dicampurkan jadi sama besar ngan 1 nafsu laki..and begitu lah sebaliknya dengan aqal. cane nak cakap, tapi hope b faham la.tapi taktau la teori die tu leh dipakai ke tak.sbb die kata Allah Maha Adil, so semua sama jek.cuma pecahan jek berbeza mengikut keperluan dan kehendak masing2.. :D.. what say u?
    sYafiQ said...
    honey : yup..betul pe yang honey katakan tu..b tahu..sebenarnya..setiap bahagian itu adalah bergantung kepada seseorang itu.sekiranya seorang lelaki itu ada 1 nafsu tapi sama dengan 9 nafsu perempuan.itu memang benar..
    tapi bergantung kepada orang itu.
    b hope b lebih kepada akal bukannya nafsu..dan kalau nafsu hanya untuk nafsu yang berguna sahaja..

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails