Wednesday, December 23, 2009

Rancangan Perniagaan

assalamualaikum dan salam sejahtera

kepada yang beragama kristian,selamat hari natal..


kali ini aku mahu cerita tentang apa yang aku fikir sekarang ini.

ya,memang api tidak padam dan malap dalam diriku ini dengan bisnes.

untuk memulakan bisness bukannya mudah seperti yang kita rasakan.

untuk buat bisness dan mahu maju,persediaan dan kemahiran kita perlu tahu.

untuk asasnya,kita perlu menyiapkan Rancangan Perniagaan dahulu.

kita cuba buat sedetails yang boleh dan jangan ambil remeh dengan RP ini.

RP merupakan kunci kejayaan sesuatu bisness ini.

bukan apa,kita boleh tahu apa yang kita rancangkan dan kita ada panduan.

Sekarang ini aku sedang menyiapkan RP aku.aku harap aku dapat menyiapkan secepat mungkin dan RP aku diluluskan oleh orang-orang tertentu.

Aku harap,ada orang yang member sokongan kepada aku tidak kira apa jua sekalipun.Aku mahu menjadi seorang USAHAWAN yang berjaya.

Melakukan jual beli merupakan suatu pekerjaan yang mulia dan digalakkan oleh Nabi kita

2 Comments:

  1. hans said...
    ko bisness apa?
    bisness ni banyak dugaan
    ko kena kuat
    aku doakan ko berjaya
    amin
    farahin said...
    aik,..along...bgslah kalau cita nak jadik usahawan...tapi,..kna ingat...
    usahawan ngn peniaga berbeza tau...semua usahawan adal peniaga dan bukan semua peniaga adalah usahawan...usahawan ney,..mlakukan perniagaan untuk beri sumbangan kepada masyarakat,sanggup menanggung risiko,xmementingkan keuntungan semata2,berpandangan juah,..dan yg penting,..usahawan jalankan perniagaan semata-mata kerana ALLAH..
    jadiklah usahawan,jgn jadik peniaga...apa2 pun yg kita wat, jgn lupa kepada ALLAH..da yg memberi rezeki dkt kita...good luck...semoga berjaya...

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails