Tuesday, December 22, 2009

nekad aku

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.

Dua tiga hari ini aku amat sibuk sikit.Aku settlekan kerja yang tertangguh disebabkan aku cuti hari itu dan aku tengah explore pasal bisness ni.

Ok,sekarang ini aku sudah niat untuk membuka satu bisness.bisness apa tu tidak boleh diberitahu dahulu tetapi korang mesti akan tertanya-tanya kenapa aku mahu buat bisness itu.Biar aku sahaja yang tahu dahulu dan orang-orang yang dekat dengan aku tahu dahulu.

Aku harap,apa yang aku mahukan ini akan menjadi.Bukan apa,sejak kebelakangan ini,hati aku memang mengatakan aku boleh buat.semangat aku untuk membuat bisness sekarang ini semakin meningkat dan aku tidak mahu terlepas peluang.

Ya,aku tahu aku masih muda dan tidak banyak pengalaman.Tetapi itu semua aku boleh pelajari dan aku tahu keluarga aku semua boleh member bimbingan dan tunjuk ajar kepada aku.Yang pasti sekarang ini aku mahu menyimpan sedikit untuk menampung hidup aku bila aku resign nanti.Aku target aku boleh sara hidup sendiri selama 3bulan.

Ya,aku memang sudah nekad.Cuma aku perlukan restu dari abah dan emak dahulu.Emak dah bagi green light.Cuma dia cakap,buatlah yang terbaik.Insya Allah mak,along akan wat yang terbaik.Along tahu apa yang along buat ini.Cuma sekarang ini aku mahu pendapat dari abah dulu.Sebab abah sudah lama terlibat dalam bidang ini.Cuma bezanya dia buat secara part time dan aku mahu membuat secara full time.Along harap abah member semangat kepada along.

Yang pasti,aku akan berkorban apa jua untuk mencapai target aku ini.Aku harap,semua orang member ruang dan menyokong aku untuk memulakan bisness ini.Aku harap satu hari nanti aku akan Berjaya.

Yang pastinya aku akan tidak lagi duduk disini dan aku akan menjadi seorang yang lebih matang dan muka tak tahu malu.

Insya Allah.Aku tahu REZEKI itu ada dimana-mana sahaja.Yang penting adalah usaha dan tawakal kepada ALLAH SWT.

2 Comments:

  1. Anisa said...
    ape2 pon
    good luck yer
    gambate o kuddasai
    sYafiQ said...
    thanks anisa
    :)

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails