Saturday, May 16, 2009

aku rasa aku tak pernah cerita tentang kerja aku secara details..cuma general je aku cerita..
so,dis post aku nak share ngan korang pasal kerja aku ni..

jwtn aku sebenarnya as sales engineer@production engineer..tak sangkalah aku dapat kerja camni coz aku study dulu pon cam ntah pe2 jerk..then,tiba2 dapat kerja jawatan tu..

aku berkerja di KK Instrument & tools..
company aku ni dikirakan supplier meter untuk dalam malaysia lah.tapi ada juga customer dari luar negara such as Taiwan,Singapore,Brunei,India n etc..

so,kerja aku senang jerk,if ada customer nak barang,dia akan bagitau apa yang dia nak.kira detail r dia kene terangkan.contohnya infrared termometer..dia kene bagitau range suhu yang dia nak measure.cam sekarang ni ramai beli coz virus H1N1.kita tak payah sentuh pesakit.dari jauh pon boleh measure dia nye suhu.


infrared termometer made in germany

so,biasanye customer akan bagi enquiry..so,aku akan mathcing kan r pe yang dia nak tu.so,aku akan wat quotation.
bila ada orang nak beli,biasanya aku akan try dulu barang tu.aku akan study manual guide dulu.kalau barang2 cam dari germany or usa,memang user friendly r..senang sikit nak gunakan.

so,kerja aku cam tu je r.n aku gak kene pergi jumpa customer if dia nak suruh wat demo ke.so,dalam banyak2 meter yang company aku jual tu,dah 50% lah aku tahu gunakan..
tadi,aku baru try to use power analyser.before ni aku just study guna user manual jerk,tak wat tul2 guna barang dia.bila aku try tadi,memang senang r..tapi yang aku peliknya,kenapa r chargeman kat Ciba Vission tu tak reti gunakan..huhu

so,tu je r kerja aku..kalau aku tak de kerja,aku akan amek 1 barang,aku akan try sampai aku puas hati..hihi..

so,kepada sesiapa yang nak beli or nak tahu pasal meter-meter ni,bolehlah contact aku..

email: syafiq@meter.com.my
contact no : 016-7119883

4 Comments:

  1. SpiderZMeN said...
    smart ah keje ko.... =)

    wat leklok..
    Unknown said...
    ape maksud ko dgn ayt
    "company aku"???
    hoho...
    sYafiQ said...
    mmg cmpny aku kje pon:p
    mpejal2 said...
    ad keje kosong x?

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails