Thursday, May 14, 2009

3pm:ko free tak mlm ni?jom lpk2.

aku pon rply : xde hal r bro..

so,bila mmbr2 smua cuti n blk diorng akn ajk aku lpk2..mnm2 ke...
aku pon ok je r..coz bg aku friends is 2nd place in my life.1st place is my family..

so,dlm pkl 9 aku pon kuo r..semenjak aku dh kerja ni,aku mmg jrng kuo mlm..ye r..mls beb.lbh baik dok rmh jerk...

nak di jadikan cerita,aku ingtkn mmbr aku ni ajk lpk2 jerk..n tbe2 de org aku xknl dtg..btw,bkn tak knl r,tapi tak rapat,knl muke je r...

aku terasa pelik gak..coz mmt tu tny aku kerja apa.aku ckp r aku kerja as sales engineer..dia ley tny aku cmne kerja tu..huhu...den dia tnya gaji aku..aku ckp r lbey r dr 1K...mls nk ckp lbey2...

den mmt tu ckp dia nak amek masa aku sekejap n nak terangkan sesuatu..aku dah agak dah.msti nak cerita pasal MLM...

aku pon layankan je r..mmbr nye pasal..tak kan r nak blah je kan.kang jd musuh plak.tul tak?
aku layankan je r...aku ya kn je r pe yg dia cakapkan tu..lama gak r dia trngkn..
sampai pku 11lbey gak r..

yg aku tak boleh blahnye,dia asyik nak tekankan yg org dh join tu dah pakai kereta mewah2..cam subaru,skyline..n mcm2 lg r..dalam ati aku ckp,mmg r beb..kalau aku kerja pon aku ley pkai gak..cme mkn masa..

then,dia cakap r dia dah masuk 4bulan.then,dia cakap every month dia dah dapat banyak..aku pon layankan je r..aku malas nk pangkah mamat tu.kang dia plak bengang..lagipun dia budak lagi..malu kang dia kne pangkah ngan aku yg lbey dlu mkan grm dari dia..

then,dia tunjukkan r gambar2 n cek2..aku pon lynkn je r..kalau korang tengok aku mlm tu,mmg ko fikir,aku ni cam bodoh n tak tau pape pasal MLM ni.n cam berminat..haha
itu semua lakonan semata2..haha

then,after dia trgkn apa yg dia nak terangkan...aku pun cakap r..bro,aku sebenarnya dah lama tau pasal ni n dah macam2 aku prnah masuk..aku rase ko silap orang r nak ajak..hoho
muka mamat tu pon cam bengang gak r..

pe yg mamat tu bisnes tu MLM LAZO..aku rasa mesti ramai yang tau pasal LAZO..yuran keahlian dia RM75 + beli produk RM2,000.00....totalnya RM2,075.00....

aku ingat lagi mamat tu cakap..ngan modal macam tu,ko boleh beli subaru,skyline,n mcm2 lagi...nak tergelak aku dgr beb..

aku mmg percaya r kalau msuk ni,mmg r ley dpt cm tu..tapi korang tau2 r kan..kalau kita join,kita kene cari orang lain untuk join sama.so,dari korang bermusuh dengan kawan baik sendiri,lebih baik korang fikirkan lah cara lain untuk cari duit.

for example,cam korang wat bisness korang sendiri.korang lagi puas ati beb coz de bisness sendiri.. selain tu main forex ke or main saham.lagi untung beb..

n last sekali,kepada yang tak tahu pasal MLM ni...1st thing,bila org tu tny nak join ke hapa,better ko cari background cmpny tu dlu n pe2 yg berkaitan..n the important things,jangan sekali2 cakap tak ada duit.korang akan terperangkap ngan mainan diorang kang.diorang akan wat sampai korang join gak..so,fikir2 kn r eh..

5 Comments:

  1. SpiderZMeN said...
    uish..lazo bahye bro...kdg2 bdk2 lazo ni dah desperate takde duit..sampai tipu kwn sndri..member aku penah kene tipu..katenye nk betulkan laptop la..mcm2..padahal nk bayar utk lazo ni..sanggup ooo..time matrik aku lg dh ade..
    Farani Mustafa said...
    ko mmg da tua. da banyak makan garam. sok lusa da nak mati. amal dah cukup belom? asyik bayar bil air je, haha :D
    Hanim Othman said...
    bro syapik, jgn kutuk2 eh org cari duit cara MLM, walau aper pun e2 adalah satu pekerjaan.

    n saper2 yg xtau aper 2 MLM, korang xkan sedar. Walau aper pun jenis company yg handle MLM ni. MLM xsamer dgn org cari duit guna sistem bukit ler,sistem kaki ker haper ker.. e2 xsama.

    Anyway, bro syapik..i know u re olders den me..but xsemestinyer umur menjadi ukuran utk org2 nak cari duit 2..Sepatutnyer bro kena appericiate dier coz,wlpn dia mude dia ada matlamat hdp dia,at least dia bt sesuatu yg berfaedah dlm hdpnyer..drpd dia bt bnd yg xberpedah..

    although, not me yg bro maksudkan 2, but im the one of make a bisnes cara MLM.
    Wahida said...
    lazo or luxor?
    aku da masuk bende ni...sekerat jalan..bende ni suke mendesak tau...
    ikut orang la nak pikir aku...tp bg aku,aku just stakat jadi ahli...yg lg 2 ribu aku buat x tau je...
    ade yg involve mmg kaye..n ade yg bisnes x jalan pun ade gak...bergantung pada orang gak...nak kene promote payah...
    c h o c o l a t e i.c.e said...
    luxor ar wei..bukan lazo..xpenah2 lak aku dgr MLM lazo..huahua.

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails