Thursday, April 16, 2009

dikala kebosanan

teman aku setiap masa


semakin hari
semakin aku bosan dengan hidupku

aku bosan dengan tabiatku

tidur

makan
hisap rokok

mandi
jalan-jalan naik kereta sambil dengar lagu sekuat hati

itu jelah rutin harianku

berat badan aku mula meningkat
aku tak buat aktiviti apa-apa pun
cuma aku buat hanya mengemas
bila aku tak boleh tidur pada waktu malam
aku akan kerjakan rumah aku
pagi-pagi semua orang bangun tengok perubahan
itu je yang boleh aku lakukan

ketika ini aku cuma tunggu panggilan
panggilan apa?
panggilan untuk interview atau kerja

sudah banyak aku apply

tapi cuma berapa je yang bagi respon
aku tak sanggup lagi nak habiskan duit mak aku

kesian dia tanggung hidup aku

kalau boleh aku nak kerja secepat mungkin

tapi sampai tika ini tak dapat apa-apa pun
bila aku keseorangan aku akan terfikir tentang kawan-kawanku
mereka semua tengah berlajar ke?
mereka hendak menduduki final exam
aku teringat sewaktu aku di universiti
tika itu cuma fikir enjoy dan study jer
benda lain aku tak fikir


sekarang ini hanya mengadap laptop
cuma waktu tidur je aku tak mengadap
laptoplah teman aku sekarang ini

lebih 15jam aku mengadap laptop setiap hari

mata aku sudah lali dengan screen

jari-jari aku sudah lali dengan keyboard
telinga aku sudah lali dengan lagu-lagu indie

aku sudah bosan dengan internet

aku tak tahu dah nak buka apa
aku selalu buka wikipedia n blog-blog orang jer

aku dah jemu dengan cerita politik

sekarang ini aku dah boleh hidup sorang
aku boleh pergi mana-mana sorang-sorang

aku dah lali dengan hidup aku sekarang ini
bilalah cara hidup aku ini akan berubah??!



teman aku berjalan-jalan

2 Comments:

  1. Unknown said...
    xpe....sy ade..leh teman kamuu..hehe~
    dont worry yeh!! =)
    sYafiQ said...
    thnks najwa:)

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails