Friday, April 17, 2009

masalah di UMP??!


aku dapat tahu di UMP menghadapi masalah bekalan air.bagi junior-junior.masalah air pada study week or final exam sudah sebati dengan UMP.itu kenyataan.selama aku 3tahun di UMP.setiap kali study week or final exam.masa tulah masalah air berlaku.memang susah untuk kita hadapi masalah ini.

janganlah kalian memaki hamun tak tentu pasal.anggap itu semua dugaan anda sebagai student.ini baru bekalan air,belum bekalan elektrik terputus.cuba anda bayangkan tat kala ada dikalangan masyarakat sekarang ini hanya menggunakan api pelita untuk menerangi rumah mereka dan menggunakan air sungai sebagai sumber air mereka.tapi mereka tidak memaki hamun atau rasa kekurangan sekalipun.malah mereka boleh hidup dan bersyukur dengan apa yang mereka ada.


aku tahu,hidup student kalau boleh nak semua ada dan mewah.wahai kawan-kawanku,kita hendaklah hidup bersederhana.ingat,ada orang lagi susah dari kita.if kita tak syukur dengan apa kita ada,tuhan akan bagi kita bala bencana.


sebagai contoh yang dihadapi oleh korang sendiri.masalah air.aku harap korang janganlah menyalahkan sesiapa pon.dan yang penting janganlah memaki hamun tak tentu hala.


aku cakap ni pun coz ada sedikit kaitan dengan apa yang diperkatakan oleh Khatib sewaktu solat jumaat siang tadi.aku cuma sekadar nak kongsi dengan korang.

5 Comments:

  1. mocQachinno said...
    kalau kena pilih antara xde elektrik ngan xde air..eqa akan pilih xde elektrik. at least bleh cri api kt mne2. tp kalau dh xde air ni..mne nk dpt kalau dh semuanya xde air. baru nk menggelupur mandi kt TC. ahakz!
    sYafiQ said...
    hihi..
    fiq pon sme..plh xde elctrc...
    coz if xde elctrc,kta ley gne lilin or etc..
    if xde air.kita nk gne pe?hihi
    btw,ini smua dgaan dunia
    c h o c o l a t e i.c.e said...
    ko cakap senang ar wei..
    nk2 first paper aku ari first exam..
    microp plak tu..
    xsenang nk study wei..

    ni nseb bek ade transport..senang gk nk kuar gi mandi mne2..

    kena2 yg xde transport tu kn..

    p.s:tapi klu kena pilih xde air ngan elektrik..aku pilih xde letrik..
    c h o c o l a t e i.c.e said...
    ko cakap senang ar wei..
    nk2 first paper aku ari first exam..
    microp plak tu..
    xsenang nk study wei..

    ni nseb bek ade transport..senang gk nk kuar gi mandi mne2..

    kena2 yg xde transport tu kn..

    p.s:tapi klu kena pilih xde air ngan elektrik..aku pilih xde letrik..
    Unknown said...
    sy pilih xde 2-2.......
    nak wat camne..hehe..
    sadisss toll ump tuh..hehe~

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails