Tuesday, February 24, 2009

selangkah ke kUAntAN

pada 6-8hb februari yang lepas,aku telah pergi ke kuantan untuk melawat pelajar2 UMP yang menetap lagi di Gambang.pada asalnya aku pergi sorng,tapi setelah mempelawa Kak Yunika,dia mahu ikut juga.kira last minute gak lah dia nak ikut.

aku abes kerja pukul 5.50petang,aku terus gerak ke Tg. Puteri Resort untuk mengambil Kak Yunika dirumah sewanya.setelah mengambil kak Yun,aku bercadang untuk melaui jalan Masai lama kerana berlaku kesesakan lalu-lintas di Lebuhraya Pasir Gudang yang amat teruk.Semasa di Masai iaitu berhampiran Balai Polis Masai.kereta aku telah dilanggar dari belakang oleh kereda Iswara berwarna biru.Pada mulanya aku agak takut untuk keluar kereta kerana aku tahu yang pemandu itu India.Last sekali aku bertindak untuk keluar juga untuk memeriksa kereta aku.nasib baiklah tidak teruk sangat,cuma bumper termasuk kedalam sedikit sahaja.dalam fikiran aku memang tak dapat pergi ke Kuantan.setelah melihat semuanya baik,aku pun teruskan perjalanan menuju ke skudai.aku mahu lalu segamat kerana aku sudah biasa jalan disitu.

kami bertolak dari tol skudai dalam pukul 8.15mlm.aku rasa seperti ada benda tak kene dari pagi lagi.semasa di highway skudai-yong peng.aku hampir dua kali kemalangan disebabkan kereta lain.nasib baik lah tidak ada apa yang berlaku.cuma Kak Yun trauma sekejap.dan lutut aku pon goyang gak lah dari yong peng ke segamat.kami selamat sampai di segamat pada pukul 9.40mlm.

kami berhenti seketika di Petronas untuk merehatkan diri.setelah beberapa minit,kami pon bergerak menuju ke destinasi.jalan lengang membuat aku untuk memecut laju sehingga 140km/h.sebenarnya aku hendak kejarkan sebelum pukul 12 malam.kami tiba di Muadzam Shah pada jam 11 mlm.dan kami sampai di destinasi jam 11.40mlm.

kami dijemput oleh bob dan bad di esso.pada masa yang sama junior2 senandika ada perjumpaan.kami pon terus serbu ke perjumpaan tersebut.hihi
pada malam itu juga merupakan junior aku punya birthday iaitu EQA.

Pada ari berikutnya(Sabtu).kami bercadang untuk membuat BBQ di TC.kami bergerak dua kereta iaitu seramai 8orang.kami bergerak pukul 1ptg.kami memilih untuk mmbuat BBQ di TC kerana tak pernah buat disana dan ingin mandi air pantai.hihi
kami berseronok sehingga malam.petang itu aku ambil MEM di terminal dimana dia baru sampai dari KL.seronok dapat jumpa dia.hihi..dia makin chubby...


kami bersama MEM

ari berikutnya iaitu ari ahad,pada asalnya mahu bergerak pulang ke JB pada pukul 2.tetapi disebabkan oleh masalah yang dihadapi oleh kami,kami bertolak lebih kurang pukul 4 lebih petang.aku sungguh sayu bila mahu meninggalkan rakan2 aku iaitu bob,bad, rani,mem,eqa n dak2 senandika yang lain.

aku dan kak yun bercadang untuk pulang melalui Pekan.di pekan kami singgah kerumah rakan kak yun untuk mengambil barang dia yang dia tinggalkan setelah sekian lama.kemudian kami mengambil gambar di Pekan sebagai kenangan..hihi

kami tiba di JB dalam pukul 9mlm.kami makan di Senibong.selepas itu aku menghantar kak yun ke rumahnya dan aku pulang kerumah.aku rasa keletihan kerana esok aku kerja.dan aku bercadang untuk ambil half day jerk.aku masuk pukul 1ptg..hihi

3 Comments:

  1. c h o c o l a t e i.c.e said...
    thanks bro dtg cnie..

    nnt aku dah stat praktikal..gi gerak skali plak lawat budak2 kt cnie ek..

    lalaLala..
    Tunku Maheran said...
    "seronok dapat jumpa dia.hihi..dia makin chubby..."

    siot...nak kene nie..
    and btw, dtg ump seminggu tapi jumpe sy sekali...
    fine~
    sYafiQ said...
    huhu...
    dh kamu yg cm bz jerk..huhu

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails