Wednesday, January 28, 2009

dikala kebosanan

sekarang ni aku tengah cuti.almaklum lah,syarikat aku LI tu syarikat cina.so,kitorang yang melayu pon beraya lah sekali.hihi..aku rasa dah cam student je lg coz cuti sama macam diorang gak.hihi..lepas raya cina ni aku tak tau lah de cuti lg ke tak coz aku dengar de banyak projek.hopefully camtu lah.sebelum-sebelum ni aku cuma dok office n ngadap computer..bosan dah aku ngadap komputer tu.hihi..bla aku rasa bosan aku akan turun bawah gi tempat elektrik workshop.kat situ tempat wat elektrik part untuk projek..tak pon aku g kat area mehcanical part.ley r lepak-lepak.kalau dah bosan sangat aku gi store.hihi..kat situ lah tempat aku buang masa.haha..setakat ni aku dah wat macam-macam kerja dari wat wiring,design circuit untuk hidupkan motor,rearange file,rearange part electric n mehcanical,cuci kilang,cat kilang, n macam-macam lagi lah.aku wat tu semua pun coz aku yang nak wat walaupun tu tak termasuk dalam bidang aku.kat company tu aku dapat belajar macam-macam pasal automation system ni.dari benda yang aku tak tahu sampi lah benda yang langsung tak tahu.hihi..sebelum ni aku dah dua kali ikut engineer gi site.1st aku gi kilang SANDEN kat pasir gudang.kilang tu wat compressor air-cond kereta perodua.bileh dikatakan semua mesin kat situ semua company aku yang wat.aritu aku gi sana just edit program jerk.tu pon engineer yang wat.aku just tengok jerk..hihi.2nd time aku kuo gi kilang SHIMANO kat pekan nenas.aku gi kat department yang wat fishing nye.time tu kitorang datang untuk pasang mesin baru.ade lah sikit part wiring.so,aku wat lah wiring.simple je r.simple-simple pon kene wat lawa-lawa beb.coz company aku ni jaga kualiti dia.hihi..

setakat ni oklah aku LI.cume aku bengang ngan sorang dak LI ni.aku taulah dia degree tapi cam kerek gile r.nak dok office jerk.kalau wat keje kat office tak pe gak.ni on9 jerk.mana tak angin aku.mintak tolong sket pon tak bley.memang tul2 manja r mamat tu.tak bley blah r aku tengok dia tu.aku paling menyirap kalau dia datang store or electrical workshop.datang bukan nak tolong wat keje tapi dok tengok.dah cam mandor jerk..huhu

tulah pengalaman LI aku setakat ni.yang best nye semua staff kat situ semua ok2..masuk lah ngan aku.hihi

2 Comments:

  1. TRILLION M&E ENGINEERING SDN BHD said...
    oit.. ko LI kat kilang ape..??
    sYafiQ said...
    aku LI kat kilang ASMECH..
    kt desa cmrlang..

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails