Saturday, February 28, 2009

hampir berakhir

pejam celik-pejam celik,dah abis bulan februari.baru aku sedar yang aku sudah hampir tamat LI.
15hb mac berakhirnya LI aku.tetapi disebabkan 15hb tu hari ahad,so,last day aku pada 13hb mac.
aku tak sanggup untuk habiskan LI aku ini.bukan sebab pe,sebenarnya aku nye log book tak penuh-penuh lagi..hihi..

10hb mac ni SV aku iaitu EN SYAH akan datang melawat aku di kilang.rasa takut sebenarnya aku..hihi..tapi nak wat camne kan.redha je r.

aku rasa terlalu singkat sebenarnya LI aku.tapi tidak mengapa.dari aku pergi kerja banyak mengulor jerk dari wat keje.lebih baik aku stop and cari kerja lain.lagi ley dapat gaji lagi banyak.insyaallah.

aku tak sangka yang aku tidak lama lagi akan masuk ke alam pekerjaan.so,tak boleh lagi lah aku nak minta bantuan dari parents aku lagi pas ni.diorang dah banyak bersusah payah membesarkan aku.memang diorang nak aku sambung berlajar.tapi aku tetap dengan pendirian aku.

aku dah merancang macam-macam untuk masa depan aku.insyaallah dalam masa terdekat ini aku ingin mencari pekerjaan.pada masa yang sama juga,aku ingin mencari supplier barang-barang elektronik & elektrik.aku bercadang untuk membuka kedai elektrik & elektronik.bukan jual barang-barang elektrik,tetapi menjual komponen untuk projek or supply ke sekolah-sekolah or universiti.pada masa sekarang ini aku dah nampak potensi untuk perniagaan aku ini memang tinggi coz aku bercadang untuk membuka di batu pahat or parit raja.tempat tersebut memang stratergik coz berdekatan dengan UTHM dan SMT BP..pelajar-pelajar tersebut memang sentiasa memerlukan barang-barang ini untuk pembelajaran mereka dan untuk membuat projek mereka.

menjalankan perniagaan ini merupakan pilihan kedua aku.yang pertama,aku kalau boleh dapat mencari pekerjaan yang bersesuaian dengan aku.aku sekarang cuma hendak fokus ke arah bidang automation system.coz aku ada pengalaman sedikit dalam bidang ini.

4 Comments:

  1. AL journey said...
    syafiq.. kalau LI degree.. same ke dgn LI dip tarikh habisnye?
    sYafiQ said...
    degree?sme jerk....
    tp kan...
    ni untuk fac aku jerk..
    fac lain abes hjung bln 5...
    IniMuzikKita said...
    go luck...
    smoga berjaya di alam pekerjaan...he3
    Nyda Zamani said...
    hey bro!
    all da best..

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails