Monday, September 15, 2008

tanggal 12 september 2008 bersamaan 12hb ramadhan...kami warga senandika telah mengadakan satu hangout pada asalnya untuk berbuka bersama2 semua ahli senandika tidak kira junior ataupun senior yang ada lagi di UMP terchenta ini..hihi..kami telah membuat perancangan yang mantap dimana syafiq bachok telah menjadi pengarah program untuk hangout kali ini..pada asalnya mereka telah bercadang untuk berbuka dan pergi melaghakan diri ke TC(teluk cempedak)..hihi..den b4 pkl 12am blk UMP yang dirindui selalu...


tepat jam 5.45pm semua ahli senandika yang join hangout kali ini telah berkumpul di bus stop kat depan post guard UMP tu...seramai 28 orang yang telah berkumpul disitu..manakala 7 lagi tidak dapat untuk pergi bersama pada waktu yang sama kerana terdapat beberapa urusan yang perlu diselesaikan sebelum pergi menghiburkan diri yang kebosanan di UMP ini..7 orang yang tidak dapat pergi pada waktu yang sama ialah saya sendiri iaitu syafiq adnan,bad,bob,K,syafiq Chak,izni & thiya..

Izni & Thiya,mereka memang bercadang untuk pergi sendiri kerana mereka perlu pulang ke UMP yang terchenta ini.Mereka ada hal yang perlu diselesaikan pada malamnya..Kami iaitu syafiq@blander,bad,bob & Chak dengan rela hati untuk menunggu K kerana dia kene jaga kedainya di bazar UMP ini..Gerai mereka dikenali sebagai KAMI the StaLL..kedai mereka ini menjual pelbagai air buah2an yang ada dimalaysia ini...siapa2 yang mngidam untuk minum air buah ketika berbuka bolehlah membelinya di kedai mereka ini.Harga air mereka amat berpatutan.

Tepat 7.11 iaitu waktu azan maghrib bagi seluruh kawasan di Kuantan dan sama waktu dengannya merupakan waktu berbuka puasa dan kami bebuka dulu sebelum pergi ke Tanjung Lumpur tempat tujuan kami semua..hihi..kami singgah di Petronas untuk mengisi minyak kereta dan membeli rokok...hihi...kami cuma buka air dan rokok jerk sepanjang perjalanan kami kesana..Jam menunjukkan 7.30pm..kami bercadang untuk berhenti solat maghrib di Permatang Badak..Kami sempat untuk solat berjemaah bersama Imam di Masjid itu.7.45pm kami meneruskan perjalanan ke Tanjung Lumpur..

Kami rasa kereta kami paling lambat ke sana...apa yang kami fikirkan adalah tidak tepat sama sekali..Kami merupakan orang yang paling awl tiba di Restoran Ana iKan bakar.Kami pon berehat sebentar bersama Kit Kat..opsss..silap..bersama DuNhiLL.hihi.Agak lama jugalah menunggu mereka ini..biase r org perempuankan..mmg lambat selalu..lagi2 Kak Syikin..Selang 15minit kereta yang dipandu oleh Izni telah sampai bersama Fathiya..

Selang sebatang rokok pula baru mereka iaitu rombongan 6buah kereta sampi..mmg agak lambat jugalah mereka ini..memang riuh rendah lah dibuatnya oleh kami di kedai itu..Sapa x kenal SenanDika yang selalu wat kecoh..hihi.lagi2 geng2 sy ni iaitu bad.bob.k & rani mukerji..hihi.

Mereka yang 1 kereta dengan aku telah berpakat untuk makan berasingan kerana kami takut kelaparan nanti..hihi.alamaklum lah..kami ni naga..lagi2 si BOB tu..haha..aku light2 jerk..hehe..Kami makan dengan khusyuknya..ye r..makan beso gak r haritu..hihi..Sy ingtkn senyaplah time makan tp rupanya tidak..hihi..


setelah kami semua selesai,kami melengkapkan rutin kami iaitu menangkap gambar di luar kedai..mmg kalau org tgk mmg cm orang luo de gak..cm xprnh g tnjung lumpur tu..hihi..pdhl aku slalu je gi..hehe...kami bercadang untuk pergi ke Teluk Cempedak.



Setibanya kami di Teluk Cempedak,kami disambut oleh live band..dah lama aku xlayan live band itu..sbelum ni aku slalu gak aku lyn diorng..lpk blkng tmpt diorng perform tu smbl lyn hati yang lara ini..haha...memang ramai org r mlm tu..kami datng ke TC tu memang tepat pada waktunya r..coz ada pesta tanglong..mmg nice org cina buat..agak teruja juga lah kami dengan mereka..pelbagai bentuk yang mereka buat..

kami telah sepakat untuk membeli hadiah untuk Cik Musif iaitu staf USB yang kami rapat..dia akan meninggalkan USB kerana telah habis kontrak dengan UMP..aku terasa sedih jugalah kerana dia dah bnyk tolong kami senandika..kami membeli ukiran pasir yang terdapat di TC itu..aku dgn bro tu kra dh ngam gak r..slalu lpk ngn dia klu g TC..hihi

di TC ni juga aku berminat dengan budak kecik ni..comel gila..biase r..aku klu blk rmh mmg main ngn cosin aku r..mmg abes r pipi dia aku gigit..hihi..aku pon lpe nme dia pe..hihi..

kemudian kami pergi ketepi pantai untuk melepak..hihi..kami telah bermain pelbagai aktiviti...nth r diorng ni..nth pe2 jerk..hihi..aku lynkn jerk..ktorng main kotak beracun..tp kami gunakan botol..mula2 aku ngn Dj jd leadr..hihi..rmai gak yg trkena mlm tu..hihi..brp kali round nth..dlm 40min aku hndle..tuko ngn rani n azril..aku mmg cuak gle r time tu..coz aku gelakkan dak2 ni jerk dr td..hihi..last2 aku trkena sey..kuang ajo r si bob tu..mmg plng kejam r dia bg kat aku..huhu..aku mmg xley blah r beb..aku ley trma klu aku kne brlakon bnde lain n ngn org lain..tp korng mmg kjm..cm syial jerk..huhu


den aku prgi menunaikan kewajipan sebagai muslim..setelah selesai,kami pulang ke pantai..dan bob telah membeli lilin kecil..aku sangkakan mahal sgt lr..rupanya tidak..RM1 jerk..hihi..dia membeli 2 kotak..time tu gak r aku dpt idea untuk membuat seperti org cina wat td..hihi..aku telah membuat bunga..kemudian dak2 ni sruh aku wat bntuk love kat luo bunga tu..aku xsangka idea aku tu lawa gak..hihi..idea aku yg tiba dikala kebosanan+waktu malam..haha..setelah siap kami memanggil senandika yang lain untuk melihat sendiri hasil tangan aku & da geng..hihi...

kemudian kami bermain REGU..hihi..mmg syok r beb..hihi..tp mmg best r korng smua..aku rse cm xnk je g LI nxt sem..nk join g MAKUM..wawa...xpe2..aku hrp dpt g time MAKUM tu..aku nk support gak korng..insya ALLAH eh..


den dlm pkl 3lbey ktorng grk g Coffe Street..aku xprh lpk tmpt cmtu rmai2...hihi..ni r 1st time lpk rmai..b4 ni aku slalu lpk sorng2 den lyn keenakan coffee tu..hihi..mmg lyn beb klu lyn sorng2..hihi..aku tmph caramel coffee n roti kaya bakar..mmg masyuk r beb..hihi..mmg best gak r..time tu de bola plak..hihi..mmg aku tgk bola je r..hihi..den tbe2 Zima call aku..hihi..aku trlupe nk rply msg dia lps buka td..hihi..pdhl dh lme gle..hehe..aku ingtkn dia dh tdo..lme gak r aku borak ngn dia..hihi..

den diorng nk g brsahur kat Da' Mall..hihi...aku mmg jns xbrsahur..hihi..so aku mnm air je..hehe..time tu aku rse plng awl r aku blah dari TC..biase dlm pkl 6lbey bru blah dr TC..hihi..
kemudian dlm pkl 5.30am ktorng bergerak pulang ke UMP terchenta..hihi...

pst:aku dh xlarat dh nk cite lg..hihi





5 Comments:

  1. c h o c o l a t e i.c.e said...
    aisey bro..

    gurau2 je..ni dh last sem..ble lg kan..hikhik..

    gi pun..bk idea aku sgt pun..idea bad ngan rani gk tu..

    jgn marah2 ye..

    di sini aku mengambil kesempatan menyusun spoloh jari memohon kemaafan ye..

    p/s:yg kt t.c tu bkn live band,,tu nme nye busking a.k.a musik jalanan..huhu..
    mocQachinno said...
    eqa pnye post lg pjg.i win.hehe~

    dh last sem dh kn.x lme lg dh nk grad.

    nnt time MAKUM dtg tao.tunjukkan support anda untuk SENANDIKA.sure best klu fiq join.
    sYafiQ said...
    hehe..ye r..amek r nk menang...hihi
    fiq xlrt r nk type pnjng2..hihi..
    tmbh2 lg intrnt cm lembap je kat sni..huhu

    insya allah fiq akn dtg g tgk korng...klu cm weekend ley sgt r..tp klu korng perform weekday ssh sket r nk tgk..coz fiq myb LI kat jb...
    Farani Mustafa said...
    Ceh. MAKUM nanti support taw! Support aku, bad, dengan bob DUNHILL sekarton sorang!
    sYafiQ said...
    haha...
    xde hal r beb klu aku jd tauke gudang dunhill kat jb...haha

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails