Saturday, March 29, 2008

i love u all


aku,ya,mak n ain
love u all

Hari ni aku rasa aku bgn awl r gak 4 weekend..hehe…aku bgn pg td terasa cm sedih jerk..nt r..myb coz aku teringat kat mak aku kot…dh lma aku xblk rmh…aku rndukn time aku skool rendah..coz time tu..aku g mane2 pon..aku akn gi ngn mak n adk2 aku…tp smnjk aku f4,dh jrng dh dpt brkmpl sma2..time aku cuti je r bru ley kmpl…family aku cme ada mak aku,aku n 2org adk prmpuan aku..abh aku tu cm invisible jerk..de ke xde sme jerk..myb coz aku dh trbiase xde abh kot…pd aku cme dia ada pd nama jerk..dlu aku slalu trase bla tgk family org lain..aku jlous gle..but now,aku xkeysh pon cme jgn r sindir aku melibatkan family..aku xkeysh or lain nk tny ke psl fmly aku..but jgn nk bruk2 kn fmly aku sdh r…aku cme de mak n adk2 aku jerk…aku kne balas jsa mak aku yg bnyk brkorban untuk aku n adk2 aku…dr aku kck smpi aku dh msk u ni…anak mak yg sulong ni bnyk menyusahkan mak..dr kck xprnh ikut ckp mak..along mintak maap sgt2 mak..skunk ni along janji akn jga mak,ya n ain bla along dh abes stdy…along mintak maap coz xsimpan surat yg mak bg dlu time along skool rndh tu..time tu along ngaku along nakal n x jga ya n ain..skunk ni along akn jga ya n ain..mak jgn risau..nanti bila along dh de rmh sndri..along nk jga mak..along xnk mak dok sorng…mak doakan lah along dapat tunaikan janji along tu..walau apapun yg trjadi..along akan ikut mak n akan ada ngn mak..along mintak maaf sangat2 coz along xjd anak yg baik..skunk ni along dah sedar n along nk jd anak mak yg soleh..along tau mak bnyk berkorban 4 along n adk2…klu nk bndingkan pngorbnan mak ngn abh mcm langit ngn bumi…thnks mak..klu mak xde semangat yg tinggi,mak xkan jaga kami ni..mak memang cekal..mak xprnah cite ssh pyh hdp mak kat kami adk beradik…tp along dapat bayangkan situasi mak itu yang menjaga kami dari ain baru lahir berapa hari n along time tu bru 3-4 tahun..time tu along cme ingt atuk,tok wan n pak ngah amek kita kat bukit tanjung,marang.time tu kita dok berek polis..kalau xda mak yang menjaga n membesarkan kami adik beradik,xtahu lah apa yg jd kat kami ni..thanks very2 much mak…along saying mak sangat2..

4 Comments:

  1. Tunku Maheran said...
    sob2...
    huhu...
    syafiq...kamu buat sy nanges bace blog kamu hari ni...
    huhu...
    sebagai anak sulong,dn keadaan family kamu...
    besar tanggungjawab kamu...

    jgn nakal2,
    jgn main2,
    jgn malas2 lagi...

    study sgt penting sekarang...
    rajin2 study k...

    believe in yourself,
    be strong,
    never give up no matter what,
    you are your family champion,
    and you can overcome all obstacles...

    Insya-Allah...
    c h o c o l a t e i.c.e said...
    mmg berat tugas as a along nie..aku pun anak sulung..tau ar..hehe~
    sYafiQ said...
    mem..sory wat kmu menangis...but dats based from da true story...i wnt shre my stry for u all as experients...hope,u all take it as guidelines for your life..
    4 bob..tul beb spa yg jd ank sulong ni bnyk beban yg kne pikul beb...lg2 kalau smua adk2 gurl..hanya ank sulong shja mmahami ati masing2...
    Farani Mustafa said...
    Kadang kala apa yang terdetik di fikiran kita itu terlalu jauh menusuk hati sendiri, dek kerana leka berkejaran atas perkara yang tidak perlu.

    Anak-anak sulung.

    Anak-anak yang punyai tanggung jawab terbesar.

    Anak-anak yang diharapkan untuk memperkasakan kedudukan keluarga.

    Supaya tulang empat kerat ibu bapa yang semakin tua itu tidak lagi dibasahi keringat.

    Supaya kudrat ibu bapa boleh ditumpu ke jalan akhirat.

    Supaya perut ahli keluarga tidak lagi berikat-ikat.

    Aduhai anak-anak sulung, tanggunganmu sungguh la berat.

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails