Tuesday, August 17, 2010

kerja-puasa-life

Salam Ukhwah semua...

nampaknya sudah lama aku tidak mengUpdate blog ini.sudah sebulan rasanya..
itu pun sebelum tu sudah beberapa bulan juga tidak Update...

bukan aku sengaja tidak mahu update..tetapi aku tidak mempunyai masa yang cukup untuk membelek blog aku ni..sorry..

ok..sekarang ni aku mmg betul2 cukup masa untuk update..coz now aku kat RTM Kuching..semua krja disini sudah settle..cuma tunggu mahu balik KL je petang ni..
serius,aku akan rindu yesterday moment with tito,zamrie n melody...member teater kat UMP dulu..yang paling lama tak jumpa zamrie..rasanya sudah 3tahun tidak ketemu..

ok..aku nak update pasal diri aku sekarang ni..
aku rasa before ni aku dah bagitau yang aku sudah tukar kerja..
Alhamdulillah,syukur sangat aku dapat join company ni coz aku dapat belajar macam-macam..dari A-Z...all i do by my self...seriusly teruja sangat2..mula-mula agak susah n kekok akan kerja ni,tapi sudah sebulan leby,aku dah bley adapt kerja ni..

serius,aku memang tak pernah berkira untuk balik datang awal,balik lambat or etc...serius..coz i know,i will learning as soon as possible coz no have enough time to me learn slowly..everyday,different situation i faced n everytimes is new for me...

now,aku handle lighting project for rtm for 3 site,2 in angkasapuri n 1 in kuching..
memang mcm2 kerenah aku jumpa..mcm2 problem dah jumpa..seriusly,if hati ni tak cekal n kuat,mmg dah bagi surat resign kot..its to hard to work with government beb...

Alhamdulillah,sekarang ni smua brjalan lancar..

ok,sekarang ni sudah bulan Ramadhan..sudah puasa ke-8..selamat berpuasa kepada smua..moga puasa kali ini lebih bermakna dan hopefully kita dapat menunaikan kewajipan kita sepenuhnya:)

kerja sudah,puasa sudah...life pulak.
ok,sekarang aku rasa tengah dalam proses untuk matang..
sebulan-2bulan sebelum ini memang aku rasa seperti loser...seperti tidak ada arah tuju...
Alhamdulillah,sekarang aku dah nampak..aku rasa sebelum ni seperti berada didalam kepompong yang sukar untuk keluar darinya..mungkin aku tersilap langkah atau tidak..aku tidak mahu mempersoalkannya.aku percaya ini semua ada hikmahnya...cuma aku harap,ini semua dapat menjadi pengajaran dalam hidup aku mahupun orang lain...
seriusly aku seperti tidak nampak benda yang ada didepan mata,tapi aku pilih yang jauh dimata..
now,aku rasa aku dah nampak jelas lagi bersuluh...aku harap ini adalah pilihan hidupku..

sekarang aku rasa lega coz aku boleh lihat semesta alam..n aku dapat lalui liku2 hidup dengan rasa yakin...memang aku sedar,perjalanan aku masih jauh..tetapi kita tak akan sangka perjalanan kita akan singkat suatu hari nanti..kita tidak akan tahu apa yang akan jadi pada hari esok dan berikutnya..so,aku ambil langkah untuk berhati-hati ketika berjalan mahupun berlari..
aku sekarang lebih selesa untuk berjalan dari berlari coz aku sedar akan kelemahan dan kelebihannya...

so,sekarang ini aku tahu aku ada banyak simpang..aku cuba perlahankan perjalanan aku ke simpang2 itu bagi melamakan untuk aku berfikir dan bertindak..aku tidak mahu membuat kesilapan lagi...

moga aku dapat petunjuk darinya yang sebenar-benarnya..Insya Allah..
doakan untuk aku ya rakan-rakan semua

0 Comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails