Wednesday, January 27, 2010

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia

Hari ini sudah tentu tidak seperti hari semalam.

Tidak semestinya hari ini lebih baik dari semalam.

Dan tidak semestinya hari semalam lebih baik dari hari ini.

Inilah yang dikatakan TAKDIR Ilahi kepada kita.

Aku tidak pernah menyesal akan apa yang berlaku terhadap diriku malah,aku cuba memperbaikinya agar lebih baik dan sempurna.aku tidak mahu generasi akan datang akan menjadi seperti aku ini.

Apa yang aku cuba lakukan sekarang ini cuba menilai dan memerhati apa yang ada pada diri aku ini.aku cuba menjadi seorang yang details.aku tidak mahu benda remeh temeh menjadi punca masalah besar.

Hari ini aku bekerja,esok aku kita tidak tahu.

Aku cuba berfikir,apa yang perlu aku lakukan untuk menampung hidup aku hari ini bukan bulan depan atau tahun depan.kalau aku fikir untuk esok,lusa,bulan depan,tahun depan, apa yang aku mahu makan untuk hari ini?

3 Comments:

  1. ini blog wirdah said...
    kita mmg tak patot menyesal dgn apa yg jd dlm hidup kita..kalau ada ujian melanda, itu semua ada hikmah disebaliknya.
    Anonymous said...
    "Fikir untuk hari ini bukan esok"

    ibarat kais pagi makan pagi... kais petang makan petang....
    sYafiQ said...
    wirdah : yup..btul tu

    anonomous : setiap manusia ada pemahaman masing-masing..
    bagi aku.apa yang aku mksudkan itu bukan seperti yang kau maksudkan itu..

    kalau kita tidak fikir untuk hari ini.adakah esok akan terjadi?

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails