Monday, September 14, 2009

Syawal menanti

alhamdulillah,kita sebagai mukmin sudah berjaya sampai ke 25 Ramadhan.
maka,tidak lama lagi kita akan menyambut Syawal pula.
persiapan semestinya sudah boleh dikatakan hampir 80% sudah siap untuk menyambut Syawal.
kadang-kadang aku pelik,kenapa kita selalu mahu menyambut Syawal dengan meriahnya sedangkan Ramadhan kita buat endah tak endah sahaja.

Ramadhan adalah bulan yang paling mulia dalam banyak-banyak bulan.
Apabila kita selamat mengharungi bulan Ramadhan,barulah kita meraikan Syawal dengan meriahnya.Rasa akan sebak apabila Syawal menjelma.

Tahun ini merupakan lain buat aku untuk menyambut Syawal.Aku tidak lagi student.Aku sudah bekerja.Lain sey aku rasa.Macam-macam kena fikir.Apa-apa pun aku harap Syawal kali ini penuh bermakna walaupun pelbagai dugaan yang telah aku alami.

Aku ada kerja ni,kang aku sambung lagi.Today aku halfday ada hal sikit petang ni.

Wasalam

2 Comments:

  1. aYuL said...
    hows preparation 4 raya??all d0ne??wel..nice t0 kn0w u 2...keep in touch k..
    sYafiQ said...
    until now ok dah kot..but nak g ikea today before blk kg..esk dh blk kg..hihi
    duit2 raya smua dh msk dlm smpul..
    tnggl nak bg jerk

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails