Tuesday, May 5, 2009

sales pertama aku

kali ni aku nak story pasal 1st sales aku kat company ni..hihi
mula2 memang aku tak budget pon customer akan beli barang tu.coz barang yang aku suggestkan tu bukan yang dia nak kan.yang dia nak beli barang lain.after wat demo n research,dia pon puas ati ngan aku n dia confident yang barang yang aku suggestkan tu lagi baik dari yang dia nak kan tu.

aku rasa customer tu ni ahli arkeologi kot coz dia cam nak cari duit n barang2 lain kat dalam tanah.btw,barang yang aku maksudkan ni metal detector.fungsi alat ni adalah mengesan metal,gold,berlian dan sebagainya.setiap model ada kelebihan dia.n yang paling baik adalah yang aku suggestkan.coz kita boleh mengesan lebey dari 1ft kedalaman dalam tanah.

GTI2500 (yang aku suggestkan)ACE250

so,after test n demo semua,customer tu terus mintak tawar harga.lepas bos aku bg harga dia.dia pun terus bayar.aku cam tak caya je customer tu beli.btw,alhamdulillah r coz beli gak dia.n aku tak sangka aku ley wat demo benda tu.padahal aku baru explore benda tu 1day before dia datang.tu pon aku still blur2 lg..hihi

btw,tahniah kepada diri aku coz dapat percayakan orang ngan barang tu.tapi kalau barang taiwan or china memang aku susah nak percaya.hihi

2 Comments:

  1. sisdee said...
    congrats beb!!!

    so keje le rajin2 ek..:P
    tp kan handbag pun now nie smua made in china beb (oppss lari scoop!!) :D jgn mare no!!!
    Farani Mustafa said...
    gua dah emel dah.

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails