Sunday, April 26, 2009

4ari 2 ijection

hari ini aku baru sahaja terjaga dari penyakit ku.
mungkin ada yang perasan kenapa aku seperti menyepi selama 3hari seblum ini.sebenarnya,aku baru je sembuh dari demam.

demam aku kali ni agak teruk jugaklah.coz aku memang tak larat nak bangun.dari rabu malam sampailah jumaat petang,aku ditemani oleh tilamku.aku sedar cuma makan sikit n makan ubat.memang seksa beb.sampai sekarang ni,tekak aku rasa ubat jerk.

bila aku makan akan rasa ubat.huhu..aku kene selsema,batuk n taungsal(tekak bengkak).suhu aku pada mula2 aku demam 42°C..aku gi klinik mula2 rabu malam tu.plan nak gi poliklinik azlina,tapi penuh.next choice poliklinik an-nur.aku lynkn je r..acik aku yg bwk.aku mmg xlrt time tu,so,aku masuk je blk dktr tu.aku pon xtau r ni btul2 dktor ke tak coz dia tgk aku dah tau aku skt apa.dia xcheck suhu aku,tak tgk tekanan darah aku.pe punya doktor r.dia ckp,dia bg aku injection jerk.ok r.coz aku tau,bla dmm pnas cmni biase doktor bg injection.coz cpt sket baik.dia inject kat pinggang kiri aku.lepas tu,dia ckp dia bg aku 2ari MC.huhu..
lepas tu,aku trus blk rmh.

spttnye aku kne g KL ari khamis n jumaat,tapi nak wat cmne kn dah aku sakit.aku bgtau bos aku,nasib baik r dia paham keadaan aku.so,aku dpt r MC 2ari.

ari jumaat,aku xbaik2 lagi,mak aku srh gi poliklinik azlina plak.coz aku slalu gi situ je bklu sakit.kebetulan plak adik aku ain pon demam.so,mak aku bawak g sna dalam pukul 5ptg.nsb baik tak ramai orang.doktor check jerk,suhu aku tak trun2 lg.39°C...
den dia cakap dia nak bg injection kat aku.aku pon ok je r.kali ni kat pinggang kanan plak..

so,aku dapat banyak gak r ubat.huhu..beso2 plak tu..wawa..
aku dapat 1ari lagi MC..sepatutnye ari sabtu aku halfday,so,aku MC..aku bagitau kak siti n bos,nasib baik diorang ok.mane taknye,aku dah r baru je kje,pastu MC dh 3ari..hoho..

alhamdulillah r ari ahad ni aku ok.aku bgn pg rasa segar sket r.cme kepala je cam high lg..biase r pas dmm..n tekak terasa ubat2 lg..wawa..xske2...

hopefully pasni aku akan jarang sakit lagi r..aku baru nak kerja..
dah gi jauh2 virus..aku tak nak couple ngn ko lagi.dah cukup dah 4ari couple ngn aku..ko dah dapat habuan dah..aku je yang dapat sengsara..wawa

3 Comments:

  1. Farani Mustafa said...
    tu la ko, belai2 lagi virus tu, kan dah tersenggama, hahaha ;)

    dah2, jangan nk mengulor je, pi wat keje tu. bos ko dah bising.
    yanasaja said...
    kunun2 alergik dengan habukkkk...mengade2 sebenarnyeee
    sYafiQ said...
    to rani:aku xde nye nk ngulor..huhu

    to yana:aku bkn ngada2 r..

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails