Friday, March 26, 2010

Assalamualaikum dan salam muhibah semua,

Nampaknya sudah lama aku tidak update blog aku sendiri.dulu memang setiap hari aku sempat update,tapi sekarang ini,memang tidak cukup masa untuk aku update.

Jadual harian aku pun sudah berubah sedikit.

Kerja tetap kerja.tapi lepas kerja dan ada masa terluang sedikit aku akan isi dengan sesuatu yang membolehkan aku membuat duit.

Sekarang ini aku agak sibuk dengan bisnes yang semakin hari semakin kukuh.syukur Alhamdulillah.aku tahu,setiap usaha itu akan dibalas dengan ganjaran yang setimpal.aku ngaku yang gaji aku memang tidak cukup untuk sara hidup aku sendiri,so,aku bercadang untuk buat bisnes itu dan Alhamdulillah telah mendapat restu dari keluarga aku sendiri.memang tidak dinafikan,ramai yang membantah dan memperlekehkan aku.


 

Oh,aku tidak peduli kerana aku sudah Nampak jalan yang membolehkan aku menjadi seorang usahawan jutawan dan terbilang.Insya Allah suatu hari nanti.Aku budget tahun ini aku akan kumpul income around RM100k ++…

Kerja makan gaji,sampai bila je boleh tahan?

Gaji rm2000++ sebulan.kerja 1tahun,naik lah 10% gaji.tahun depan lagi naiklah 10% lagi..tapi itu paling maksimum r.kalau kita kaji balik,ada ke saving kita setahun dalam rm5k?

Dulu masa bujang selalu bagi duit kat mak abah,itupun rm50 – rm200..tapi bila dah kahwin dah tak ada bagi.kenapa?memang diorang tidak meminta-minta,tapi kita sebagai anak,kita perlu rasa mahu membalas jasa mereka semula kerana mereka telah membesarkan kita dari kecil lagi.

Aku tidak mahu terlambat dan menjadi seperti ini.Sekarang ini,semuanya perlukan duit.itu memang tidak boleh dinafikan.

Dan aku terperanjat,aku terdengar hari itu,ada hamba Allah ni cakap,orang yang mahu kahwin,kalau dia guna duit loan,ada subhah.bila aku fikir-fikir balik,memang betul.

Kita pergi kenduri orang kahwin.kita makan puas-puas.kita dapat barang dia bagi.tapi,sebenarnya makanan n barang2 tu berhutang,mana sangka pe yang kita makan tu dia baru bayar dalam masa 5tahun dari masa itu?

Adakah kita tertanya-tanya akan peristiwa ini?kita sudah makan,tapi 5tahun lagi baru makanan kita tu dibayar.

Aku tidak mahu seperti itu.aku mahukan yang terbaik untuk generasi aku.

Aku harap,tahun ini,aku dapat bekerja keras dan aku akan dapat habuannya.Insya Allah.

4 Comments:

  1. Lia3003 said...
    kamu bisnes apa?
    sYafiQ said...
    hurm...
    bisness yang memerlukan modal dan mempunyai pulangan yang lumayan dan berterusan
    Anonymous said...
    u dah single ke? boleh la i masuk line :*

    - Sara Natly-
    sYafiQ said...
    yup..nape?

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails