Tuesday, February 9, 2010

MATANG

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Nampaknya,aku tidak sabar untuk bercuti selama beberapa hari sempena CNY.

Ok,kali ini aku mahu menceritakan sedikit tentang diri aku.Apa yang aku rasa.


 

Ramai mengatakan aku ni macam dah tua.kalau orang tak kenal aku mesti ingat aku sudah 25++ umur aku.mungkin perwatakan aku atau pemikiran aku.

Kadang-kadang aku rasa aku sudah 25.mungkin aku lebih suka bergaul dengan orang yang lebih tua.sebab itu pemikiran aku agak matang.

Sampai hari ini,aku tertanya-tanya,salah ke kalau aku matang?

Ya,aku tahu,rakan-rakan aku yang seumur dengan aku jarang berperwatakan dan berpemikiran seperti aku.jarang untuk aku ketemui.tapi inilah diri aku.

Aku selalu berfikir akan masa sekarang dan 5tahun akan datang.mungkin dari situ pemikiran aku lebih jauh dan Nampak kehadapan.

Bagi aku,seseorang itu akan matang apabila dia sudah mempunyai kerjayanya sendiri.bukan masih berlajar atau sebagainya.apabila seseorang itu sudah ada kerjaya,dia akan berpemikiran terbuka,meluas dan kehadapan.

Dan tahap kematangan seseorang itu boleh diambil kira dari berapa jauh yang dia boleh fikir.

Itu dikatakan MATANG.

1 Comment:

  1. JijahJambu@Jj said...
    ok aper matang ... dulik kan jer yg lelain .. asal ko happy udah ;)

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails