Thursday, September 10, 2009

dugaan

hidup ini penuh dengan dugaan
macam-macam yang akan kita lalui
tidak pada masa ini
akan datang akan muncul

kita tidak akan lari dari masalah
orang pengecut sahaja yang akan lari
bagi orang yang sanggup menghadapi semua itu
dia akan dapat apa yang dia nak
malah dia akan dapat lebih sekiranya dia berjaya

kita dilahirkan adalah untuk berlajar
setiap masa kita perlu berlajar
tidak semestinya berlajar didalam kelas
dimana-mana pun kita sentiasa perlu berlajar
kerna berlajar adalah rukun kifayah

aku anggap apa yang pernah berlaku dalam hidup aku
sejak aku lahir
sampailah sekarang
adalah masa berlajar aku
tetapi
aku mahu merubah apa yang telah aku buat kesilapan

aku tidak mahu ulangi semua itu lagi
aku anggap ini semua ujian ALLAH yang diberikan terhadap aku
aku terima dengan REDHA
aku tidak perlu merungut
aku akur dengan kehendakMU
aku tahu kau akan berikan aku lebih dari ini

aku juga tahu
semua ujian yang kau berikan kepada sekalian manusia
adalah bergantung kepada manusia itu sendri
kerna KAU akan bagi ujian yang setimpal dengan apa yang
mereka boleh lalui
kau tahu tahap kekuatan kami
macam mana tahap kekuatan kami
macam itulah KAU akan bagikan ujian

aku REDHA
mungkin kerna aku leka dengan KAU
aku sudah bertaubat
aku akur dengan sikap ku selama ini
meminta maad dan bertaubat hanya akau mampu
KAU MAHA PENGAMPUN LAGI MAHA PENYAYANG

1 Comment:

  1. FaRHaLiYaNa said...
    salam...
    na tegur sikit..
    jgn penah main dgn nama Allah..
    kalo btol2 da ingat ingatlah smpai bile2...
    jgn penah main2kan agama..
    if rse dgn mnjatuhkan air muka org 2 dpt lpaskan sgala marah n dendam buat la..sbb i knoe Allah taw sme ni..so i ta yah na explain evything..think bout it..enough is enough...i da mmafkan moga2 Allah turunkan rahmat n ptunjuk pd MUHAMMAD SYAFIQ ADNAN...jgn penah mainkan nama Allah lg..
    assalammualaikum...

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails