Wednesday, April 8, 2009

satu minggu di UMP

i love our friendship

aku baru sahaja pulang dari UMP. pada asalnya aku cuma mahu hantar final report LI aku.then,aku tahu yang senandika mahu buat Fiesta Teater Senandika di Taman Budaya Pahang pada 4 & 5 april lalu. aku pon bercadang untuk menetap di UMP dari 29 march -6 april.. tetapi aku terpaksa untuk pulang ke batu pahat pada 5 april malam. pada 29 march,aku gerak menaiki bus dari batu pahat ke UMP.aku tiba di UMP pada jam 4.30ptg.kalau tidak lebih awal kerana bus yang aku naiki itu telah rosak di Muadzam Syah dan di Chini.bengang gile aku naik bus tu...huhu..

pada malam itu,aku telah pergi ke perjumpaan senandika,memang ramai yang tak tahu aku akan datang.saja je tak nak bagitau.yang tahu cuma rani,bad n bob jerk..pada perjumpaan malam itu,aku mendapat tahu yang akan diadakan fiesta teater pada hujung minggu ini.aku rasa tertarik dengan program itu kerana sebelum ini tidak pernah buat di UMP.alhamdulillah. walaupun aku dah tamat pengajian (tapi belum konvo lagi..hihi), aku rasa gembira juga kerana ahli2 senandika junior dapat merasakan ini semua.aku cuma rasa terkilan kerana sewaktu aku di UMP sememangnya rasa terkongkong dan sukar untuk melakukan program seperti ini. aku berharap agar junior senandika sekalian dapat menggunakan kemudahan dan peluang yang anda semua ada dengan sebaiknya.


gimik for TERUK

bersama adik (EQA)

aku juga rasa bangga kerana anda semua sememangnta berbakat dalam teater.teater tidak semestinya dalam skop lakonan sahaja,malah dari segi crew teknikal,tatarias & busana , props dan lain2. kalau korang nak tahu,sewaktu aku,rani,bad n bob join teater dulu,kitorang lagi jahil,tak tahu apa2 tentang teater ini.kitorang betul2 tahu pun setelah di UM sewaktu 1st time kitorang join MAKUM 2006..aku harap korang dapat menaikkan lagi nama senandika. berkaitan dengan fiesta teater aritu,aku amat bangga kerana semua warga senandika boleh dikatakan semua ambil bahagian.berikut merupakan teater yang telah dipentaskan:

Ubat | Karya: Azlan Umar | Arahan: Azlan Umar
Teruk
| Karya: Zahiril Adzim | Arahan: Fakhrul Shahidan
Tambat Kaki | Karya: Khairil Ridzuan Saharudin | Arahan: Nurul Afiqah
Kerusi
| Karya: Hatta Azad Khan | Arahan: Farani Mustafa

tahniah kepada semua yang telah menjayakan fiesta teater senandika ini.

crew produksi KERUSI

dengan makhluk BAD

gimik TERUK

ngan syidek

ini lah jembalangnya..haha

di sinar mesra

akhir sekali,aku juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada warga senandika yang telah menerima kehadiran aku di UMP selama 1 minggu dan menghantar aku ke Terminal Makmur dengan sebuah bus.aku terharu dan sedih gila sewaktu korang hantar aku ke terminal.dah lah nyanyikan lagu sahabat,terasa beb.mayb coz aku rapat giler ngan rani,bad,bob n adk kecik aku sorang ni si eqa.time tu lah rasanya last time kita dapat berkumpul ramai2.lepas ni kalau ada masa dan peluang kita jumpa lagi eh.

i love u all SENANDIKA

7 Comments:

  1. Scarlett Syidek said...
    weip..
    sengal ko..
    de ke panggl ak jembalang..
    haha..
    Scarlett Syidek said...
    weip..
    sengal ko..
    de ke pnggl ak jembalang..
    haha..
    sYafiQ said...
    haha....
    bkn mmg ke?
    kang aku panggil ko 2 name ITU baru ko tau..haha
    mocQachinno said...
    next: festival teater pahang bln lima ni. ltak dlm planner. wajib dtg. ahakz!

    btw, thanx for coming and helping out. still bummed x dpt amek gmba kte lima owg.huhu~
    sYafiQ said...
    hihi...
    kalau bln 5 ni xsure lg r ley dtg ke x:(
    coz rsenye time tu ngh bz ngn persiapan for wedding lor...
    n if fiq dh kje ley kot...hihi
    coz de income sket..hehe

    tu r..fiq pon rse terkilan gak coz xdpt nk snap pic kta brlima..wawa
    4brothers n 1sis..hihi
    Farani Mustafa said...
    Ko xcerita plak pasal ko nanges, kui3 :D
    sYafiQ said...
    hohoho...
    perlu ke cite rani?
    aku trlupa r..hihihi

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails