Wednesday, November 26, 2008

OVeRniTe

ketika aku dirumah ini.aku teringat sewaktu aku di UMP.bila aku rasa kebosanan diwaktu malam.aku akan ajak kawan2 aku untuk overnite.aku mengenali dunia overnite diluar ini sewaktu aku sem 1 tak silap aku.itu pon member aku yang ajak.then,sem 2 aku makin giat berovernite.hihi.pada awalnya memang best dan happening lah bila overnite coz aku ni jenis yang suka keluar dan berjalan.aku selalu overnite bersama geng2 aku.iaitu bad,bob dan rani.kitorang memang dah lali dengan overnite ini.aku rasa last sem aku di UMP lah makin aku banyak overnite.semasa study week apatah lagi.aku rasa ada lah dalam 2-3 kali aku gi overnite.hihi.tp kuantan tak syok sangat lah nak overnite coz tempat dia tak banyak yang ley lepak dan tak membosankan.aku selalu pergi overnite di TC(teluk cempedak).selalunya akan lepak di m'd.kemudian bila bosan.aku akan ke coffe streat untuk menikmati coffee yang sungguh enak diminum.hihi.yang menarik tentang overnite ni.aku suka tengok gelagat manusia.aku dapat katakan yang orang di kuantan ini memang ramai yang hidup pada waktu malam.kadang2 tu aku ada nampak family bawa anak sekali keluar pada waktu malam.aku kesian dengan anak2 kecil seperti itu kerana pembesaran mereka akan terbantut disebabkan parents mereka sendiri.aku pernah terbaca artikal yang mengatakan bahawa anak dibawah umur 12tahun akan terbantut pembesaran mereka disebabkan tidak tidur pada waktu malam.terbantut disini yang dimaksudkan adalah pemikran anak2 itu akan terbantut.maksudnya budak2 kecil ini akan mengalami masalah otak untuk mereka berfikir.orang dewasa pun sama juga tetapi kadar % adalah kurang dari kanak2 yang baru hendak membesar ini.dan keluar pada waktu malam juga boleh mengundang penyakit datang.kita memang tidak sedar penyakit itu dari mana.sebenarnya air embun adalah punca penyakit itu datang.tambahan pula anak2 kecil keluar pada waktu malam.aku syorkan kepada ibu bapa yang ada anak ataupun yang bakal ada anak itu.janganlah bawa anak2 anda semua keluar pada waktu malam.lebih2 lagi selepas pukul 12 malam.pada waktu itu adalah waktu tidur yang terbaik untuk kanak2.

aku rasa tangan aku tak boleh nak berhenti menaip malam ini.aku pon tak tau kenapa malam ini boleh jadi macam ini.huhu.aku rasa aku dah terlari tajuk sikit dari apa yang aku ingin kongsi bersama anda semua.hihi.by the way,aku pasti akan rindukan saat2 overnite bersama2 geng2 aku di UMP.kalau aku ada masa kang aku akan datang sana.kita overnite sama2 eh.n if korang rasa nak gi JB.aku alu2 kan kedatangan korang.tentang penginapan jangan fikirkan.coz aku kang dok sorang2 dirumah.aku tak sangka yang aku akan hidup sorang2 jauh dari geng2 aku.wawa

0 Comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails